tirsdag den 5. august 2014

1st day in America





Slutningen på en dag, og starten på et nyt eventyr, er vel de rette ord til at beskrive i dag. 

Jeg havde en lang, med god rejse hele vejen hjemme fra lille Ry, til Valdosta. Da jeg først landte i JFK, NY, kunne jeg virkelig mærke hvor jeg var på vej hen - min hjerne halede endelige ind - og det var fedt bare at se NYC ved indflyvningen, og i vinduet på vej fra en terminal til den anden (billede nr. 2 er solnedgang og NY skyline - meget bedre i virkeligheden end på mit iPhone-billede). Det endte med 25½ time i alt, og så var jeg også klar til at få en god nats søvn :-)

Jim og Theresa har vist mig rundt på deres store grund, som også består af en stor del af skoven bag ved deres lille sø, og Theresa har givet mig en bil-tour af byen, uni og så naturligvis et smut i Wall-mart :-)

Theresas mor og bror er på besøg, og vi var nede ved søen for at fiske - gæt hvem der fangede den største (og eneste) fisk.... (MIG!). Min værtsfar, Jim, står ved siden af mig på billedet.

Varmen er overvældende hver gang man går udenfor en dør - den giver et lille slag i ansigtet hver gang mest pga. luftfugtigheden, men jeg skal nok vænne mig til det. 

Fangsten blev fejret med en stor bøf - fisken gemmer vi til i morgen aften. I morgen skal jeg i øvrigt til Rotary møde i Valdosta Rotary, som er den ene af mine to sponsor-klubber. 

Indtil videre kan jeg bekræfte at alt i USA bare er "bigger and better": bilerne, husene, vejene, butikkerne, osv. Men det er ligeledes en stor oplevelse at være her!

::::

The end of one day, and the beginning of a new adventure, could pretty much summarize today. 

I had a long, but good trip over here from little Ry to Valdosta. When I first arrived at JFK, NY, I really got the feeling of where I was going - my brain finally caught up - and it was great just seeing NYC flying in, and through the window while getting from one terminal to the next (the 2nd picture is the sun setting over the NYC skyline - way better IRL than on my iPhone picture). I arrived after 25½ hours, and by then I was more than ready for a good night's sleep :-)

Jim and Theresa have shown my around their big plot of land, which also includes a part of the forrest/swamp area behind the pond, and Theresa has given my a car-tour of the town, VSU and after that a short trip to Wall-mart :-)

Theresa's mother and brother are visiting, and we went down to the pond to fish - guess who caught the biggest (and only) fish... (ME!). My host dad, Jim, is in the picture next to me :-)

The heat is overwhelming every time you go outside the door, it's a bit of a punch in the face every time, mostly because of the humidity, but I'll get used to it.

The catch (of the fish) was celebrated with a huge steak (we'll save the fish for later). Tomorrow I'll be attending the meeting at Valdosta Rotary, which is one of my two sponsoring clubs. 

So far, I can confirm that in the US, everything is simply "bigger and better": the cars, the houses, the road, the stores etc. But on the other hand, it is also quite a big experience to just be here!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar