fredag den 17. april 2015

25/3-15: The end














Vores sidste par dage i New York var væsentligt mere afslappede end de første. 

Vi fik gået en tur igennem SoHo og Little Italy ned til Wall Street, hvorefter vi så tog tilbage uptown til MoMa - Museum of Modern Art, for denne gang rent faktisk at kigge på udstillingerne :-) 

Frokosten blev indtaget på ægte New-Yorker-manér: fra The Halal Guys foodtruck hvor der omkring middag typisk står 15-20 mennesker i kø af gangen. Måltidet nydes på en iskold marmor-mur, sammen med et par duer. 

Om aftenen tog vi på Broadway, hvor det næsten lykkedes os at komme for sent til Chicago!

Det var en halvdyr oplevelse selvom vi købte billetterne til halv pris ved TKTS boksen på Times Square, så selvom det var en super oplevelse, så er jeg ikke sikker på jeg gør det igen næste gang ;-) 

Freja rejste hjem morgenen efter, så jeg havde en hel dag i NY til mig selv.. 

Jeg gav mig selv en tur på Guggenheim samt en laaaang gåtur igennem Central Park, hele vejen ned til Rockefeller Center hvor det begyndte at regne, og så kunne jeg passende hoppe på subwayen tilbage til East Village for at hente min baggage, og så ud mod JFK. 

Guggenheim er en virkeligt imponerende bygning! Udstillingerne var ind i mellem lidt for interessante, men det hele var en stor oplevelse. 

Igennem Central Park fik jeg set nogle nye sider af parken, og fik også forvildet mig helt over til West Side, inden jeg vendte tilbage til East Side, og så ned til bunden af parken, osv.. 

- jeg var godt smadret da jeg endelig satte mig ned i flyveren mod Jacksonville, hvor der jo altså ventede mig en 2,5 times køretur fra kl. 23-01.30.. 



::::



Our last days in New York were significantly more relaxed than the first few. 

We had time to just walk through SoHo and Little Italy on the way down to Wall Street, after which we took the subway back uptown to MoMa - Museum of Modern Art, to actually go inside and see the exhibitions :-)

We had lunch New York-style: from The Halal Guys' food truck where they usually have 15-20 people in line around noon. You can enjoy your meal on the ice cold marble wall right next to it, along with  few pigeons. 

At night we went to Broadway where we almost succeeded in arriving late for Chicago!

It was still a pretty expensive experience, even though we bought our tickets half price at the TKTS booth on Times Square. It was an amazing experience, but I'm not sure I'll do it again next time ;-) 

Freja went home the morning after, so I had an entire day to myself in NY..

I treated myself to a trip to Guggenheim and a looooong walk through Central Park, all the way down to The Rockefeller Center where I could jump on the subway just as it started to rain - back to East Village to get my luggage, and then head out to JFK. 

Guggenheim is such an impressive building! The exhibitions were at times a bit too interesting, but it was all a great experience. 

Through Central Park I saw a few new sights, and I wandered all the way over to West Side, before heading back to the East Side, and then to the bottom of the park, etc... 

- I was exhausted when I sat down on the plane to Jacksonville, where by the way, a 2.5 hour drive was waiting for me to at 11pm..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar