tirsdag den 7. april 2015

18/3-15: Boston Bound

Flying in to Washington DC on my way to Boston - beautiful sight of the Washington Monument and The Capitol










Rejsebloggen fortsætter lidt endnu! Min spring break er kun lige begyndt, så der er massere tid inden hverdagen vender tilbage :-) 

Jeg nåede op på næsten 18 timer i Savannah inden jeg igen var på vej ud af byen for at køre til lufthavnen i Jacksonville, og få timer senere var jeg i Boston og straks på vej på sightseeing!

Jeg mødtes med Johan (Sverige) og Freja (Danmark) som jeg oplevede Washington DC med lige inden Thankgiving (herher, og her). 

Johans bedsteforældre havde en gang en udvekslingsstudent boende, som tilfældigvis nu bor i Boston med sin familie - så vi boede hos dem, og havde et skønt ophold! 

Vores først sightseeingoplevelse gik til "The Prudential" hvor man får udsigt ud over Boston fra 52. etage. 

Det blæste omkring 15-20 m/s, og det kunne tydeligt mærkes i elevatorskakten. Resten af touren blev en "driving tour" i bil forbi MIT og Harvard inden vi skyndte os hjem til svensk "fika" og lækker aftensmad.

Dagen efter trodsede vi kulde og gik "The Freedom Trail" som leder dig forbi mange af Bostons historiske seværdigheder, bygninger m.m. f.eks. The Massachussetts' State House, Make Way for Ducklings, og Park Street Church. 

Efter så mange timer (2) timer i kulden, var det nødvendigt med mere god mad - og en lille dansk sommerdessert lavet af Freja og jeg :-) 



::::



The travel blog continues! My spring break has only just begun, so there is plenty of time before reality returns :-)

I almost made it to 18 hours in Savannah before I was once again heading out of town to get to the Jacksonville airport, and a few hours later I was in Boston on my way to do some sightseeing!

I met with Johan (Sweden) and Freja (Denmark) who I have travelled to Washington DC with during Thanksgiving break (herehere, and here).

Johan's grandparents once hosted an exchange student, who now just happens to live in Boston with her family - so we stayed with them and had the most wonderful time!

Our first sightseeing trip was to "The Prudential" where you get a view of Boston from the 52nd floor. 

The wind was raging outside and you could definitely feel that in the elevator shaft. The rest of the tour turned in to a driving tour passing by MIT and Harvard before we then hurried home for some Swedish "Fika" (coffee, tea, and cookies), and some delicious dinner. 

The day after we defied the cold and went on "The Freedom Trail", which takes you by many of Boston's historic monuments, buildings etc. such as the Massachusetts's State House, Make Way for Ducklings, and Park Street Church.

After many hours (2) in the cold, we once again needed some warm home cooked food - and this time with a Danish summertime dessert cooked by Freja and I - a strawberry tart :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar