tirsdag den 25. november 2014

17 hours later....



   







Efter 17 lange timer på vejen, kom vi endelig frem til Washington fredag formiddag ved 10-tiden. 

Da vi først kunne tjekke ind i vores lejlighed senere på eftermiddag startede vi i et outlet lige uden for byen. 

Vi brugte mere end en halv time i Nike på at prøve sko - og jeg købte ikke en gang nogen i sidste ende... 

Derudover var vi inde og prøve solbriller, og her har jeg brug for råd! 
Jeg har villet købe et par Ray-Ban i næste to år snart, men bare aldrig rigtigt synes at jeg ville betale prisen for dem, så nu hvor jeg er i USA hvor tingene koster væsentligt mindre, har jeg besluttet at det skal være! 

Men hvilke skal jeg vælge?? Hjælp! Haha, planen er at jeg har besluttet mig inden fredag, hvor jeg så kan jagte et særligt godt BLACK FRIDAY tilbud - og score nogle billige Ray-Ban :-)

Efter 3 timer i outlet var vi blevet sultne, og vi satte kursen mod vores lejlighed i Bloomingdale området - ca 1,5 km. fra downtown DC. Vi fandt ud af at en af byens bedste thai-restauranter lå lige rundt om hjørnet, og med ca. 0 grader udenfor, var vi klar på at blive varmet op med lidt krydret mad!

Til aften tog vi til Georgetown - en historisk bydel af Washington, hvor husene er lidt ældre, restauranterne lidt smartere, og butikkerne lidt dyrere. 

Det var desuden første gang vi benyttede os af Uber som er et smart taxa-koncept, som jeg har hørt lige er kommet til København og Aarhus (læs mere her). - Vi endte med at bruge Uber rigtig meget i løbet af weekenden, og wow det er praktisk og billigt!

På det sidste billede er vores lille skandinaviske trup: Johan fra Sverige, Randi fra Norge, Freja fra Danmark, og jeg.

Folk kører som vanvittige i DC, og der er en Starbucks på næsten hvert hjørne. Byen er i øvrigt ikke så stor som jeg havde forventet - der bor "blot" 600.000 i selve DC, og byen føles overskuelig og hyggelig :-) 


::::


After 17 long hours on the road, we finally arrived in Washington Friday morning around 10AM. 

Since we couldn't check in to our apartment until later in the afternoon, we started at an outlet just outside of the city. 

We spent more than half an hour trying on shoes at Nike, and I didn't even buy any...

We also tried on sunglasses, and here I need your advice!
I've wanted to buy Ray-Ban for almost two years, but never really felt like I wanted to pay the price, so now that I am here in the States where everything is significantly cheaper than home, I've decided it's time!

But which ones should I chose?? HELP! Haha, the plan is that I have to decide before Friday so I can hopefully chase a good BLACK FRIDAY sale and get some really cheap Ray-Bans. 

After three hours at the outlet we were getting hungry and headed towards our apartment in the Bloomingdale area - approximately 1 mile fra downtown DC. We found out that one of DC's best thai restaurants were just around the corner, and since it was below freezing outside, we were ready to get some heat from some spicy food!

At night we went to Georgetown - a historic part of DC where the houses are older, the restaurants fancier, and the stores more expensive.

That was actually the first time we used Uber during the weekend, which is a really clever taxi concept, that I've heard had just made it to both Copenhagen and Aarhus back home (read more here). - We ended up using Uber quite a lot during the weekend, and wow it is so practical and cheap!

The last picture is of our small Scandinavian troop  Johan from Sweden, Randi from Norway, Freja from Denmark, and me.

People drive like crazy in DC, and there is a Starbucks on almost every corner. Also, the city is not as big as I expected - "just" around 600,000 people live in the city itself, and it seems manageable and cozy :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar