torsdag den 27. november 2014

About one-way streets and driving in DC...

National Mall panorama at lunch time 
Tour at the National American Indian Museum
One of the entrances to the National American Art Museum
Burgers at Johnny Rockets
På vores allersidste dag i Washington stiftede vi bekendtskab med en af de smartere frokost-sandwich barer som er velbesøgt af alle de lokale, travle business-folk, og en af de gode gamle, klassiske, amerikanske dinere, hvor vi primært så turister.

Frokosten blev indtaget i fuld solskin på National Mall (og i ca. 20 grader) - skønt, skønt, skønt!

Ind i mellem havde vi været på kunstmuseum og set traditionelle amerikanske møbler, og på Native American Indian (indianer) museum for denne gang at besøge deres udstillinger. 

Hvert sekund skulle nydes inden afgang mod Georgia ved 7-tiden, men der skulle også sendes et par postkort - og jeg ville virkelig gerne sende dem fra DC, og ikke først fra Valdosta når jeg kom hjem. 

Det skulle dog vise sig ikke at være så ligetil som man skulle tro, man kan nemlig ikke købe frimærker særlig mange steder her - f.eks. solgte de dem ikke der hvor jeg købte postkortene, som man ellers skulle tro. 

Så inden vi kørte en sidste tur til Georgetown for at se området i dagslys og kigge lidt i butikkerne, satte jeg GPS'en på nærmeste posthus, som angiveligt skulle have frimærker til Europa. 

Straks som vi kom ind i bilen faldt resten af befolkningen i søvn, og jeg var ladt alene med min iPhone som navigator i den ene hånd, og Washington's travle, og vanvittige trafik som min udfordring!

Lad mig sige det med det samme: Washington vandt!

Efter at have kørt omkring den samme blok (hvor GPS'en sagde at posthuset var), uden at se lyset af et posthus, var jeg ved at være godt frustreret, og i et forsøg på at passere blokken endnu en gang, finder jeg mig lige pludselig på en ensrettet vej - i den FORKERTE RETNING! 
Heldigvis ingen alarm, og jeg redder situationen rimelig nemt, men i sidste ende kom postkortene hele vejen med hjem til Valdosta hvor jeg sendte dem i går.

Om trafikken i Washington kan jeg kun sige at jeg er glad for at vi brugte Uber hele weekenden bortset fra den sidste dag. De er utroligt glade for skilte som kun gælder i visse tidsperioder på visse dage? F.eks.: venstresving forbudt, mandag-fredag, 6.30-8.30AM og 4.30-6.30PM - og når hjernen er i ferie-mode, så er det altså forvirrende! 

Nu er jeg klar til gengæld klar til Thanksgiving, som fejres her hos min værstfamilie - vi bliver 18 personer :-)



::::



On our very last day in Washington we both tried sandwiches from one of the fancier and popular sandwich places in downtown DC, and good old fashioned, traditional American diner style hamburgers. 

We enjoyed our lunch at the National Mall in sunshine (and around 65 degrees) - just wonderful!

Before and after we visited the National American Art Museum where we saw some old American furniture, and the National Native American Indian Museum where we actually saw exhibitions and not just the food court. 

I was enjoying every last second of DC before we had to leave for South Georgia around 7, but before leaving I really wanted to send my postcards from DC, and not take them home and send them from Valdosta. 

However, that was not as easily done as it was said! There aren't that many places where you can actually get stamps for Europe, and the place I bought the postcards didn't sell stamps at all. 

So before heading to Georgetown one last time to see the neighborhood in day light and to visit some of the shops, I set the GPS to the nearest post office. 

By the time I started driving, the rest of the car fell asleep from the exhaustion of the museums, and I was left alone with my iPhone as a navigator and the DC traffic as my challenge.

Let me just say it: DC won!

After circling the same block several times, with no sign of the post office that was supposed to be there, I was getting slightly frustrated. So in an attempt to circle the block one last time, I all of a sudden find myself going down a one-way street, in the WRONG DIRECTION!
No alarm, I elegantly saved the situation, but the postcards stayed in the car until we got to Valdosta where I could actually get to a postoffice. 

About traffic in DC, all I can say is that I am happy that we used Uber the entire weekend, except that last day. They have a thing here for signs that are restricted to a certain time period? Like: No left turns on Monday-Fridy from 6.30-8.30AM and 4.30-6.30PM - and with a brain that's on holiday, that is really confusing!

Now I am ready for some Thanksgiving celebration here with my host family - we'll be 18 people :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar