mandag den 1. december 2014

Glædelig 1. december!



Danmark! Danmark! Danmark! - Now I can cheer for the Danish handball teams at they compete in European Championships




Jeg har den absolut bedste mor - og værtsmor!


Ikke nok med at jeg i dag endelig kunne hente den pakke som mine forældre har sendt mig helt fra Danmark (fyldt med godter og gode sager!), så har jeg også fået adventsgave samt de første 7 dage af en hjemmelavet chokoladejulekalender af min værtsmor :-)

Jeg har tidligere fortalt om alle de mange (læs: utallige) traditioner vi har omkring julen derhjemme, deriblandt alle vores julekalendre..

Udover skrabejulekalender og chokoladejulekalender, indeholdt min danske jule-pakke også ingredienser til lagkage, brunkage krydderi, julestjerne-strimler, tyrkisk peber, kravlenisser m.m. - alt godt til lidt dansk julehygge + mere!

Og jeg må indrømme at eftersom der i dag har været omkring 20 grader udenfor her på 1. december, så går jeg altså ALL-IN på julepynt og hygge dette år, for at overbevise mig selv om at det altså ER jul - så der skal nok komme nogle julepynts-billeder på bloggen senere :-) 

I går var det 1. søndag i advent, og jeg havde besluttet at købe små adventsgaver til mine værstforældre. Jim fortalte at de i øvrigt havde tændt adventslys i kirken den morgen, så næste søndag prøver jeg at se om jeg kan tage med ham i kirke. 

I går var jeg travlt optaget af at bage danske pandekager til morgemadsbordet med familien - de faldt vist i god jord :-)


::::


I have the absolutely best mom - and host mom!

Not only did I finally have the opportunity today to get the package my parents sent me all the way from Denmark (filled with good stuff and goodies), but I also got both an advent present and the first 7 days of a chocolate christmas calendar from my host mom :-) 

I have been telling her about all the many (read: endless) traditions we have around Christmas back home, including all our Christmas calendars..

Besides my scratch ticket Christmas calendar and a chocolate one, my Danish Christmas-package also included ingredients for Danish layered birthday cake, Christmas cookies, stuff for decorations, candies etc. - everything for good Danish Christmas-hygge + more!

And I must admit, since today's temperature reached the mid 70s on December 1st, I have decided to go ALL-IN on Christmas stuff to convince myself that it IS actually Christmas - so I'll be posting some pictures of decorations soon :-)

Yesterday was 1st Sunday of Advent, which we usually celebrate back home by lighting candles and sometimes giving/getting small presents, and I had decided to get some for my host parents. Jim told me that they even lighted the Advent candle at church, so maybe next we'll I'll try to join him. 

Yesterday morning I was too busy cooking Danish pancakes for family breakfast - I think they all liked them pretty well :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar