onsdag den 4. februar 2015

Post no. 100 and I got WHEELS!



Hvor er det fantastisk at kunne markere mit blogindlæg nr. 100 med at dele denne nyhed med jer:

Jeg har en bil! Jeg har en bil!! Jeg har en bil!!!

(og jeg kunne blive ved).. 

Før man har opholdt sig lidt her i det sydlige Georgia, hvor den eneste bus der findes er en skolebus, og hvor toget udelukkende bruges til transport af gods (og helst midt om natten eller midt i myldretiden), så har man altså ikke noget begreb om hvor stor en udfording transport transport kan være. 

Man tror næsten det er løgn, men så snart du forlader skolens område, så ser du ikke længere folk som går eller cykler - og flere vil formentligt dytte af dig hvis du prøvede at cykle i vejsiden (hvis de da ikke har for travlt med at SMS'e og køre bil på samme tid..)

Mine værtsforældre har været så søde og hjælpsomme til at køre mig rundt flere gange om ugen, men når man ikke er vant til at være afhængig af andre, så synes jeg det er svært ikke at få lidt dårlig samvittighed over hele tiden at skulle tage tid ud af deres kalender for at de kan køre for mig. 

Derfor er jeg enormt taknemmelig for at Angie Crawford, som er medlem af Valdosta Rotary, har ladet mig låne en af deres biler RESTEN AF SEMESTERET! 

Til at starte med lånte hun mig bilen til vores tur til Lake Sinclair, og efter at have vendt det med sin mand, fortalte hun at jeg kunne beholde bilen - Jeg havde muligvis min egen lille fest inde i hovedet da jeg fik beskeden... :-) 

Og jeg skal være hurtigt til at indrømme at "American Freedom" føles fuldstændig anerledes når du pludselig virkelig har friheden til at køre hvorhen du vil, hvornår du vil. 

Indlæg nr. 100 i tal

Det er 184 dage siden jeg forlod Danmark
Der er 93 dage til mit semester er slut
Bloggen har haft 3.194 besøg
Og så er der 2 dage til det er fredag ;-)



::::



It is absolutely amazing to be able to mark my 100th blog post with the announcement of this: 

I have a car! I have a car!! I have a car!!!

(and I could go on)..

Before spending a good bit of time in the southern part of Georgia, where the only busses are school busses, and the only trains are used for transporting goods (preferably in the middle of the night or during rush hour), you just can't imagine how much of a challenge transportation can be. 

If you are not American or have travelled here before, you probably won't believe it, but as soon as you leave campus, you just don't see people walking or biking - and a lot of drivers would probably honk at you if you tried riding your bike on the side of the road (that is if they notice you between driving and texting..) 

My host parents have been so sweet and amazingly helpful with driving me around several times a week, but me not being used to have to depend on others, I somehow found it hard not to feel bad for having to take time our of their schedules to drive me around.

Which is why I am extremely grateful that Angie Crawford, who is a rotarian with Valdosta Rotary, has allowed me to borrow her car for THE REST OF THE SEMESTER! 

To start with she lent me the car for our trip to Lake Sinclair, but after having talked it over with her husband, she told me I could keep the car - I might have had my own little party inside my head when I got the message.. :-)

And I will be the first to admit that "American Freedom" has a very different feel to it when you actually have the freedom to go wherever you want, whenever you want.

Post no. 100 in numbers:

It's been 184 days since I left Denmark
I have 93 days left of this semester
The blog has had 3,194 visits
And there are two more days until Friday ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar