fredag den 7. november 2014

Atlanta bound!




2014s sidste GRSP weekend er lige startet, og denne gang er vi kommet rigtig tæt på Atlanta.

Jeg har ikke været i Atlanta endnu, så jeg ser frem til at se byen. Mine oplevelser med storbyer er faktisk rimeligt begrænset, og udover et par dage i hhv. São Paulo og Rio da jeg var i Brasilien i 2006/2007, er det tætteste på en storby jeg har besøgt, Paris, som ikke rigtigt er kendt for skyskrabere og mere moderne arkitektur. 

Apropros Brasilien, så mødte jeg faktisk en rotarianer her til aften, som tilfældigvis kender en masse i Rolândia, hvor jeg tilbragte mit udvekslingsår i Brasilien - deriblandt Rotary præsidenten fra det år jeg var der. Derudover har min værtsfamilie for i aften tidligere været værtsfamilie for en anden dansk GRSP pige fra Århus - så for at gentage en kliché: Verden er altså lille..

Tilbage til weekenden: Vi mødtes alle først på aftenen til chili con carne, lejrbål og s'mores. Og her vil jeg igen lige understrege at kombinationen af smeltet skumfidus, kiks OG chokolade virkelig er anbefalelsesværdig. 

Det er ved at blive rimeligt køligt her, og især i Atlantaområdet, er det lige ved at min læderjakke og sneakers ikke længere helt er nok til at holde varmen, så lejrbålet var faktisk helt på sin plads :-) 

::::

2014's last GRSP weekend has just begun and this time we are getting really close to Atlanta. 

I haven't been to Atlanta yet, so I am looking forward to seeing the city. My experiences with big cities is actually pretty limited, and besides a few days in São Paulo and Rio when I was in Brazil in 2006/2007, the closest to a big city I've been to is Paris, which is not exactly know for skyscrapers and modern architecture. 

Speaking of Brazil, I met a rotarian tonight who just happens to know a bunch of people in Rolândia, where I lived during my exchange year in Brazil - including the Rotary president at the time I was there. Also the family who is my host family for the night, have earlier hosted another Danish GRSP girl from Århus - so just to repeat a cliché: the world is really small.. 

Back on track: We all met in the beginning of the evening for chili, bonfire and s'mores. And here I would like to once again mention that the combination of marshmallow, cracker AND chocolate is highly recommendable. 

It is getting pretty cold around here, and especially up around Atlanta, and I am starting to get to the point where my leather jacket and sneakers aren't enough to stay warm, so the bonfire was actually perfect for the night :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar