mandag den 3. november 2014

Here we go again...


Det er næsten samme tanke hver gang vækkeuret ringer mandag morgen: nu igen... 
Selvom jeg absolut nyder at have weekend torsdag eftermiddag, og i øvrigt ikke have to studiejob på siden, så er det ikke fordi motivation til at læse er helt i top når man allerede er færdig med sin bachelor :-)

Som jeg nævnte tidligere tog jeg ud til Jim og Theresa lørdag og endte med at blive til søndag aften. De har brugt den sidste uges tid på at flytte Theresas mor ind i hendes nye hus her i Valdosta (hun boede før i Alabama). Theresas 92årige moster, nevøer og familie har også været på besøg, og det har været et par hyggelige dage. Desværre er mandag morgen bare ikke til at undgå.

Min mandag morgen blev brugt ved studievejlederen for at tale om valg af fag til næste semester - ja, fuld gang i skemakaos allerede igen. 
Her på VSU skal alle studerende mødes med deres vejleder inden de kan få lov til at vælge fag. 

Foreløbigt er min plan at jeg vil fortsætte med mere fransk, og tilføje tysk på begynderniveau. Det skal nok blive spændende! 

Min aften bliver brugt på biblioteket hvor jeg forberede min første længere skriftelige opgave som skal afleveres torsdag aften. 

I morgen har jeg i øvrigt æren af at få lov til at holde min præsentation om Danmark for en 3. gang da Nashville-Berrien Rotary har mig på deres mødeprogram :-)

::::

It is almost the same thought that runs through my head every time the alarm clock goes off Monday morning: here we go again... 
Even though I am truly enjoying starting my weekend Thursday afternoon and not having two students jobs on the side, I don't really feel highly motivated to study seeing as I've already finished my bachelor :-)

As I mentioned earlier I went out to Jim and Theresa's Saturday and ended up staying until Sunday evening. They have spent the last week moving Theresa's mom into her new house here in Valdosta (she used to live in Alabama). Theresa's 92-year-old aunt, nephews and family have also been visiting and its been a really nice couple of days. Unfortunately, Monday morning is just impossible to avoid.

My Monday morning was spent at the advising office to talk about selecting classes for the next semester - yes, the scheduling chaos has already started again. 
Here at VSU all students must be advised before they can register for classes. 

So far my plan is to continue with more French and also add beginner's German. That should be interesting!

My night is being spent at the library preparing my first longer written assignment, which is due Thursday night. 

Tomorrow I will have the pleasure of doing my presentation on Denmark a 3rd time as I am on the program at the Nashville-Berrien Rotary club :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar